وظایف و اهداف مدیریت روابط عمومی

 

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند ، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد .

 از اینرو مدیریت روابط عمومی دانشگاه تفرش با هدف بکارگیری مجموعه ی از عملیات ارتباطی آگاهانه و مبتنی بر تحقیق و برنامه و با رویکرد اعتمادسازی و حمایت مستمر از مخاطبان، خط مشی سیستم مدیریت خود را به شرح زیر اعلام می دارد:

 

 

1.بهبود مستمر فعالیت ها و فرآیندهای داخلی اداره روابط عمومی

 

2. افزایش بهره وری و اثربخشی مراسم ها، سمینارهای علمی و نشست های مناسبتی

 

3. افزایش بهره وری و توانمندسازی کارکنان با رویکرد تخصص گرایی از طریق آموزش و ارتقاء دانش پرسنل

 

4-توسعه روابط عمومی الکترونیک و استفاده از فنون و ابزارهای مدرن در حوزه روابط عمومی

 

5. توسعه اطلاع یابی و اطلاع رسانی در حوزه ملی و بین المللی بمنظور اعتمادسازی در حوزه های مختلف دانشگاه 

 

6. انتشار نشریه داخلی و برون‌سازمانی و افزایش کیفیت و پوشش اطلاع رسانی نشریه خبری دانشگاه 

 

7. تعمیق و توسعه ارتباطات مفید و مؤثر درون و برون دانشگاهی به منظور تأمین منافع مشترک

 

8. تهیه اعلامیه وبروشورهای مختلف در رابطه با مسائل دانشگاه وجامعه

 

9. ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات،رادیو،تلویزیون و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مخاطبین

 

10. تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارایه به افکار عمومی

 

آخرین ویرایش۱۷ دی ۱۳۹۶